riaaandewandel.reismee.nl

Ditje en datjes

ik heb toch niets te doen dus ik dacht schrijf maar eens een stukje. Maar de 3 openbare computers ziin in ondehoud dus in heel nevers geen computer meer te vinden Dus toch maar wat proberen via de mobiel.

Er werd me gisteren gevraagd of ik me niet verveelde. Ik heb er helemaal geen last van. Ik loop een beetje door de kloostertuin, kuier een beetje door de lange gangen hier. En af en toe naar het uiterste hoekje van het klooster waar er WiFi is om te face timen met Helmut of Sarah. Ik ben ook helemaal alleen in het pand waar pelgrims slapen. Er kunne er zeker wel 50 in maar er is verder niemand. Lekker rustig heb zo de wc en douche mooi voor me alleen en kan alle dekens die ik maar wil inpikken als ik het koud heb. Ik vond het prima om niet gelijk met hordes mensen te zitten en alsmaar te praten. Verder op de reis zal het wel drukker worden en zo m tocht staat ook in het teken van ontmoetingen. Maar alles op zijn tijd he. Het gaat ook om ont-moeten. Het niet moeten en daar ben ik druk mee bezig..... Doet me denken aan een voor al afgelopen week. Tijdlens het lopen ging ik even on het gras zitten want het was hard nodig om wat aan mn voeten te doen. Ik wilde gaan tapen. Kwam er een fietser voorbij en die zwaaide. Hij was bepakt en bezakt Ik zwaaide terug en hij verder. 5 min later kwam ie terug fietsen. Was blijkbaar in voor een praatje. Ik helemaal niet want ik baalde. Enfin de nodige beleefdheden Where you from and where you go. Hij was op weg naar Portugal. En voordat ie verder kon vragen wenste ik m een hele goede reis toe. Hij keek erg beteuterd en nogmaals wenste ik m à very good trip en ik boog me weer over m'n voeten. Niet aardig he maar ik had geen zin in een praatje. en hij stapte dus maar weer op. Met z'n rood witte vlaggetje (Polen of zo)

Ben nu dus al drie dagen in Nevers en morgen ga ik weer op pad . Flink tapen en dan maar eens zien . Nevers is een mooi stadje met een oud centrum en een gigantische kathedraal . Morgen ga ik hier de Loire over en het volgende doel os saint Amand montrond . Hoe zouden ze dat vroeger toch hebben gedaan met die rivieren? Ik steek gewoon een brug over maar die waren er eeuwen geleden vast niet .

Onderweg moet ik me wel afsluiten voor honden en katten . Ik vind ze zo leuk en haal ze aan Maar ja dan lopen ze mij weer achterna. Kun je ook weer niet hebben Word ik zo n honden kattenvanger van santiago Zie me daar al aankomen met zo n gevolg .

Er hing me van de week al wel zo n kleine opdonder al aan de kuit . Maar toen ik m vriendelijk toe sprak hield ie op met stoer te wezen dus dat viel wel mee

Nog wat hygiënische zaken:!had ik zo n mooie afgezaagde tandenborstel ( ja dat s heelt heel wat hoor) is ie me door het gat van de wastafel geglipt . Verdorie

maar bij Carrefour 2 voor de prijs van 1 en ik had geen zaag nodig Met de handen afbreken gaat ook Nu heb ik er een extra is handig voor het schoonmaken van de voetvijl

Gelulkig heb ik me elke dag nog kinnen douchen en bij iedere douchebeurt gaan sokken en onderbroek gezellig mee zijn die weer klaar voor de volgende dag . Verder heb ik nog geen kler en gewassen veel te veel gedoe . En zo hard stink ik niet Als ik ergens een flesje met het een of ander tegenkom gooi ik dat op het t shirt en het is weer okselfris. Een beetje een vrouwelijke Swiebertje wordt het zo wel. Ook zoals ik er af en toe bijloop. Als ik na een wandeling heb gedoucht wil je niet je wandelkleren aan maar ook geen schoon setje dus dan vast maar het nachthemd Hup broek eronder vest erop en het is helemaal hip Loop zo rustig door de supermarkt op zoek naar avondeten De birkenstockjes eronder met halve sokken om m'n hielen vrij te houden om ze te laten helen Je doet best rare dingen als pelgrim

Ik ben ook een ongelovige pelgrim Want ik geloof er helemaal niets van de het lichaam wat hier in een glazen kist ligt echt is Dat zou dan van Bernadette moeten zijn Volgens mij is het gewoon een wassen beeld Dat kan toch niet? Dan zou het helemaal gemummificeerd moeten zijn. Volgens mij is dat gewoon om extra mensen hier naar doe te trekken. Ik geloof er ook helemaal niets van dat de overblijfselen van st Jacques in santiabo liggen . Volgens mij ook verzonnen om gelovigen daar heen te krijgen . Ik loop wel regelmatig hier de kerk in hoor Vind ik gewoon een mooie plek om te zijn. Maar dat had net zo goed een moskee kunnen zijn Ik ben graag op plekken waar mensen samen komen en er een goede energie is .

Het is wel goed dat ik op mijn mobiel de datum kan zien ik ben maar net weg maar heb geen flauw benul van welke dag het is Daar moet ik echt diep over nadenken

Verder ben ik wel benauwd voor de bedwantsen Ik heb daar het een en ander over gelezen dat dat nogal voorkomt onderweg en als je die hebt dan ben je niet blij Hier in Frankrijk worden ze punaises genoemd Dus punaise is echt een malaise . Ik had van de week al pukkels en een rode huid maar dat zat precies onder de banden an de rugzak En tja thuis word m'n velletje iedere dag met body lotion verwend maar uit gewicht zuinigheid heb ik die fles thuisgelaten en dacht zoander te kinnen doen maar mooi niet Heb net maar een tube van een spulletje gekocht anders zie ik er in santiago uit als een perkamenten rol met een rode pukkel (rugzak dus)

Het valt me niet tegen om dit zaakje op de mobiel te typen ik ga het niet meer nalezen dus als er rare woorden tussenstaan dan is het woordenboek van d e mobiel aan het werk geweest ik moet nu opschieten want de batterij is bijna leeg In ieder geval bedankt voor al die bemoedigende woorden van jullie Ik ga m'n best doen en ook al schrijf ik niet wel meer als ik loop ik zal in ieder geval wel laten weten hoe het gaat Of het gaat goed of ik ben gauw thuis of ik wijk uit naar India Timboektoe of sla onderaan links af en ga in st tropez onder een parasol zitten met een lekkere cocktail

Reacties

Reacties

Charissa

Ohh, stom, schrijf ik een stukje bij de dag van gisteren......Volgens mij ben ik ook in de war met de dagen. Succes morgen tijdens je wandeling.

Natas

Oh meis, wat een positief bericht dat je tocht weer oppakt! En wat een lekker ding ben je ook, om in de "negeer fase" te schieten als mensen willen praten! ! Zelfs de dieren zoeken contact met je! Of ze vinden je uitstraling vriendelijk, of ze komen gewoon op je geur af.... nog 1 tip: verwissel de tandenborstels niet hè! !!
Nou wijfie, succes met je voortzetting en toi toi toi xx

Tanja

Jeetje Ria wat een verhalen. In korte tijd al veel meer meegemaakt dan in n paar weken Herbergier denk ik.....Geweldig hoe je schrijft trouwens, leuk om te lezen.
Niet alles gaat van een leien dakkie maar uiteindelijk gaat het toch over de manier waarop je in de dingen staat... toch?
En zo te lezen is de humor niet verdwenen.
Zet m op en een dikke knuffel voor onderweg en een zachte streling voor je voeten????

Tanja

Eh....al die vraagtekens was eigenlijk een smiley met een knipoog, alleen dat pakt ie niet. Weten we dat ook weer!
Doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!