riaaandewandel.reismee.nl

Weer verder


Het kan zijn dat ik in herhalingen val ik kan nu niet nakijken wat ik heb geschreven Ik geniet ervan om weer in Frankrijk te zijn Als immer een tijd niet ben geweest dan mis ik het De mooie natuur en de taal Als ik loop dan is het een constante prikkeling van de zintuigen De weidse uitzichten de geurende bloesems de seringen , de brem en de kikkerconcerten Ik kuier door het landschap kijk voor achter links en rechts en laat het binnen komen Soms kijk ik zoveel dat ik vergeet om op de markeringen te kijken en ja hoor loop ik weer verkeerd Een keer kwam ik er niet meer uit en van maps. me snapte ik geen bal en toe ben ik maar op m'n gevoel gaan lopen en heel gelukkig ging dat goed Een andere keer kwam ik op de doorgaande weg terecht wat ook niet de bedoeling was Heb die maar 12 km afgelopen want ik wilde nu wel zeker weten dat ik goed liep Was wel saai Maar ach ook verdwalen hoort erbij Je snapt natuurlijk wel dat het tempo niet echt hoog ligt Soms maar 3 km per uur Het is de hele week al 28 graden dan nog 10 kg op de rug en dan de heuvels op Dat gaat bij mij niet zo snel Maar dat geeft niet Ik heb alle tijd Eerder schreef ok dat ik niet zo zweette nou daar kom ik op terug ik zeer hier meer dan in de sauna Tjonge Dat verhaal met een t shirt drie weken niet wassen dat gaat mooi niet op hoor! Alhoewel , goed materiaal is het halve werk ik heb m pas na een week gewassen Iedere avond werd er een reuk inspectie gehouden even snuiven en als ik niks rook ging ie mooi weer aan de volgende dag Ongelofelijk ook wat een sokken! Ik draag dikke wollen sokken en na 5 dagen stonken ze nog niet! Maar goed dit terzijde Het leven is simpel Ik doe niks alleen maar lopen en zorgen dat ik ergens kan slapen en wat eet Met het ochtendritueel ben ik ook zo klaar Ik ben geen tijd kwijt met het bedenken wat ik aan moet trekken het is of het t shirt of het hemd Opmaken hoeft niet en de haren zitten beter als ik ze niet kam dan wel dus dat hoeft ook al niet Tegen de tijd dat er vogelnestjes in komen haal ik de borstel er wel weer doorheen Douche is heerlijk na een lange tocht en dan gaat trouw m'n onderbroek mee dus die was is dan ook weer gedaan Natte onderbroek weer aan is toch zo droog en klaar is de huishouding.Zoals ik al eerder schreef het is de hele week al zo n 28 graden en m'n lijf is er helemaal blij mee Geen reumatische pijntjes meer en de pezen hebben het ook erg naar de zin Toch maar verhuizen naar zuid frankrijk???? Maar ja Helmut wil liever naar Noorwegen Dus de bekende middenweg zal dan zijn dat we in Arnhem blijven hangen....

De Franse vliegen zijn blij met mij De 1 e dag kocht ik wat spullen voor onderweg waaronder camambert wat ik heel lekker vind Maar ja bij een temp van 28 graden liep dat na een tijdje zowat door mijn rugzak en stonkhet verschrikkelijk wat de vliegen wel heel lekker vonden Dus dat heb ik maar gauw opgegeten Dat was wel even een gedoetje

Nog even terugkomend op het verdwalen Het gebeurde me gisteren weer dat ik niet oplette en toevallig had ik de avond ervoor een beetje zitten prutsen met maps.me en uitgevonden hoe alles werkte Dus dat was wel heel handig In ieder geval een veilig gevoel dat als het me weer gebeurt dat ik mappie bij me heb

Afgelopen nacht heb ik bij madame colette geslapen Was een privé adres voor pelgrims Was een schatje Maakte lekker eten voor me klaar en had zelfs een lunchpakket voor me gemaakt Dat was dan stok brood van de vorige dag Nu wordt stokbrood best gauw oud dus vanmiddag was het even doorbijten om een stuk weg te krijgen Heel lang sabbelen Maar zo doe je er wel lekker lang over Was alleen wel bang voor het afbreken van tanden Maar ik kon het echt niet over m'n hart verkrijgen om het weg te gooien Ze had het met zoveel zorg klaargemaakt.

Het is zo rustig dat je uren kan lopen zonder iemand tegen te komen Heerlijk En als je dan al iemand tegenkomt dan word je nog al eens aangehouden voor een praatje en krijg je allerlei goede wensen naar je toe want aan de schelp die aan m'n rugzak hangt kan men zien wat ik van plan ben

Ik ga ermee stoppen het is half drie in de nacht morgen liggen er 30 km op me te wachten en het is me nog niet gelukt om een slaapplaats te regelen en ook geen eten en morgen zal er wel niets open zijn vanwege Pasen

Maar ik ga op pad Mijn rugzak is m'n huisje Ik heb alles wat ik nodig heb kan me onderweg gewoon omkleden, mijn schoenen zijn m'n pantoffels en mijn stok m'n maatje

Reacties

Reacties

Tanja

Vrolijk Pasen Ria.???? Jij daar tussen de kikkerconcerten, bloeiende seringen en de Franse sferen! Wat super dat je zo geniet en dat je lijf ook in haar element is. ????

Els

de aanhouder wint, of het nu gaat om deze tocht te lopen als om je verhaal te delen! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En jaloers op de temperaturen die je beschrijft.

tonny

ben jaloers op je, heerlijk dat weer daar, het is hier echt k-met peren en zooooo koud,
kijk je wel een beetje uit wat slapen betreft, het is een rare wereld tegenwoordig.
Blij dat je lijf het zo goed houdt, geniet ervan, gezellig om wat van je te horen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!