riaaandewandel.reismee.nl

Donibani garazi




Ee

Een zwoele titel. Het is Baskisch voor Saint Jean Pied de Port Alles is nu niet tweetalig

De grote wandel klossen konden even 2 dagen uit en ik heb me prima vermaakt met luieren en rondkijken . Gisteren was het nog een super hete dag en verschoof met m'n e reader van bankje naar bankje de zon volgend Vandaag is het 20 !!! Graden minder..... en regen. Morgen wordt er lichte sneeuwval verwacht en veel regen Dan kan het natuurlijk niet altijd feest zijn met de zon maar uitgerekend morgen ...... Dan wordt het een van de zwaarste dagen want dan moet ik klimmend Spanje in. Ik moet een pas over . Ben benieuwd hoe lang ik daarover ga doen De tocht is 25 km Op 8 km is er een herberg maar die is vol Om even aan te geven hoe het er nu uitziet hier:

Iedere dag vertrekken er uit St Jean 400 pelgrims die beruchte berg op. In de maand mei zijn dat er 600!! Kun je je voorstellen hoe dat voelt als je 420 km in je eentje hebt gelopen? Daarom alleen al is het goed om hier even 2 dagen te zijn geweest om er aan te wennen dat het anders gaat worden .

Maar het is zo ver De rugzak staat gepakt De wekker gaat om 6 uur Met weemoed afscheid nemen van la Belle France en de taal en nu op naar de sangria en de tapas in Spanje Ole



Reacties

Reacties

Tanja

Hola querida
Nieuwe fase. Ondanks de 400 of 600 anderen blijft jouw reis uniek. Geniet ervan enne.... Die berg....? Gewoon stap voor stap in je eigen tempo.....en niet te ver vooruit kijken. Zet m op!

Roosmarie

Pfffffff Ria ik kan me heel goed voorstellen dat het tot nu toe, ondanks alle inspanningen, ook heel wat opleverde voor je, rust, ruimte, mooie vergezichten.... alsof je echt een pelgrim bent ( ben je ook hoor!!!!!) ...... en dan nu dit.... met honderden tegelijk.... heeeeeeel erg veel sterkte....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!