riaaandewandel.reismee.nl

Onderweg naar Logrono

Alweer heel wat voetstappen in Spanje gezet. Ik trek door de streek Navarra. Langs beekjes, riviertjes, loop langs de kam en de uitlopers van de Pyreneeën waar kleine dorpjes te zien zijn op de hellingen. Ik zie in de ochtend buizerds over de hellingen vliegen en na twee dagen lopen verandert het landschap een beetje en komen de wijnvelden, de bloeiende koolzaadvelden en de olijfbomen meer in beeld. Dat zijn tot nu toe mijn dagen in Spanje. En dat waren fantastisch tochten.

Zo langzamerhand begint het tijdens het lopen alweer wat rustiger te worden. Gelukkig maar. De eerste anderhalve dag was het zo n beetje colonne lopen. Rijen gekleurde rugzakken hobbelden voor en achter mij . De start daarvan was dus bij die hele grote en volle herberg net over de grens. S morgens om 7. 00 uur was het als een mierenhoop vol beweging. Stokken, rugzakken om je heen. Iedereen druk met de schoenen aantrekken gebotst met die rugzakken een stok bijna in je oog.