riaaandewandel.reismee.nl

Bij de gravin op bezoek

Vannacht heb ik in m'n eentje in wen landhuis geslapen van een gravin , zij was er zelf niet dus ik kon me voor even een gravin voelen. Een huis vol met deuren gangen kamers een prachtige serre en park achter het huis. Ik belde voor een overnachting maar ze was niet thuis Maar ik mocht de garage in, de sleutel pakken en gewoon naar binnen gaan en op de bovenste etage vond ik dan wel een kamer Geweldig toch Waar vind je zoiets nog? Zoveel vertrouwen Maar goed zo gezegd zo gedaan , ik naar binnen en het leek wel of ik een huis van het openluchtmuseum binnen stapte. Helemaal leuk Moet ik wel zeggen: het rook er wel naar oude glorie en wat kattenpis hoor maar ja het huis is al in de familie sinds 1810 dus wie weet wat voor een katten hier allemaal hebben rondgepiest . De gravin kwam om 18 00 uur thuis en we hebben gezellig samen gekookt Ze ging die nacht bij en vriendin slapen die ziek was dus ik was al gauw weer alleen in het landhuis Heb toen toch wel gauw de extra sloten op de deur gedaan.

En dat is het verrassende van dit leven he s morgens heb je geen idee wat de dag je zal brengen Gisteren zocht ik e en de weg en werd ik uitgenodigd om even binnen te komen om wat te drinken door een man Ik naar binnen het was een kleine kamer die wel vol zat met 15 volwassenen 3 baby s een hond en een kat Zaten gezellig te eten en te drinken het liep allemaal door elkaar en ik had eindelijk m'n koffie waar ik de hele ochtend al naar snakte maar natuurlijk niks tegenkwam .

Overigens heel mooi: ik he een stuk langs de Loire gelopen , heel veel tussen bloeiende koolvelden , door gehuchtjes, wel huizen maar geen mens te bekennen . Ik zie heel veel landbouw apparatuur maar ik zie echt helemaal niemand werken Ik vraag me af wat de boeren hier doen

De Fransen zijn in een opzicht nog hetzelfde als vroeger; als ze iets kwijt willen dan gaan ze gewoon ergens diep het bos in en gooien het daar gewoon maar neer . Diep in het bos vond ik een auto (foto s worden vanavond geplaatst) .

Mijn km gemiddelde ligt veel te laag door de voetproblemen dus eergisteren ben ik maar eens gaan liften Ik had een stuk met de bus gewild maar die zijn in dit hele stuk van Frankrijk opgeheven Nou is het al jaaaaren geleden dat ik he b geliift en na enige aarzeling toch die duim maar omhoog....Maar mooi , geen kans hoor. Tja wie neemt er nou een bijna 60 jarige oude taart in een verregend pak op rose slippertjes mee? Maar ach, toch nog een Franse familie die aan het rondtrekken waren met hun hele grote sjieke camper. Ze gingen dezelfde richting als ik wilde dus dat kwam mooi uit . Het enige probleem was dat ze nog even naar een oude hal met de fabricage van dakpannen wilde of ik dat een probleem vond Nou men om die 17 km te over bruggen wat ik nog wilde zou ik zelfs meegaan naar een uitleg van tractor onderdelen En ach zo zie je nog eens iets waar je anders nooit zou komen . Ze hebben me daarna netjes voor de deur van de herberg afgezet

Vandaag wordt het weer een Birkjes dag Dus ik zal niet meer dan 10 km kunne lopen Dus misschien ook nog een lift Ik moet wel want anders wordt het Kersmis voor ik in Santiago kom, kan ik wel de kerstnacht daar gelijk meemaken . Maar ik moet wat sneller door het land anders kost het me teveel aan overnachtingen Frankrijk valt me sowieso wel wat tegen wat dat betreft Dat zal in Spanje beter zijn Maar ja daar moet ik eerst nog zien te komen...

Ik ga weer op pad

Reacties

Reacties

Natas

Nou dan gaan we onze gravin nu maar met U aanspreken? ? U maakt gelukkig ook leuke dingen mee en treden die voetjes hopelijk wat meer op de achtergrond! En al is het "maar" 10km, U loopt ze toch maar wel! ! Succes meid en wees nog steeds trots op Uzelf! !! Xx

Marjolein

Ha geweldig Ria, wat een ervaringen! Mooi dat je de moed er in houdt, en kunt blijven genieten van je trip! Heel veel succes, zet m op! We blijven je volgen.....liefs.

wilma

en zo is niet 1 dag het ze;fde ,je maakt toch leuke dingen mee ,behalve je zere voetjes .
zet hem op meid ,en we blijven je volgen

Teja

Wat een byzondere belevenis! Ja, waar vind je dat nog, prachtig!! Zou haast jaloers worden, maar dan zonder jouw voetjes. Heeeeeel veeeeeel sukses en sterkte met je voetjes.
Ik vind ook dat jij heel leuk schrijft, met de nodige humor en zelfspot. Geniet van de tocht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!