riaaandewandel.reismee.nl

Nieuwe plannen!

We zijn weer een paar maanden verder, de tijd vliegt voorbij en deze site doet het gewoon nog dus ik kan zo weer verder schrijven.

De beslissing is gisteren genomen; ik ga in april weer vertrekken om de tocht weer af te maken.

Sinds de zomer ben ik weer wat kilometers gaan opbouwen en dat ging niet zo denderend. Niks mis met de conditie en de spieren, maar de huid wilde maar niet.

In overleg met de dermatoloog gestopt met de consulten want hij wist het ook eigenlijk niet meer. Ik heb hem zelf voorgesteld om me een paar maanden de tijd te geven om het een en ander uit te vogelen en in december nog een keer langs te komen.

Het enige wat ik nu wilde was de huid zoveel mogelijk te harden en dat heb ik gedaan met een fles bio ethanol die nog in de schuur stond

Wink
(echt waar) en daarna nog een homeopatisch goedje wat ik toevallig in de winkel zag staan. Daarnaast nog andere sokken gekocht (Diny, dank je voor de tip) en die zitten fantastisch. En in een keer ging de huid met sprongen vooruit.

Toen de kilometers gaan opbouwen, dagen blokkeren in mijn agenda zodat ik kon lopen en de afgelopen dagen de proef op de som genomen en drie dagen achter elkaar 25 km gelopen. En wat? Geen enkel probleen, geen irritatie helemaal niets.

Ik ga er nu niet langer over sudderen, ik ga gewoon. En mocht het toch om een een of andere reden niet gaan; ik kan binnen 1 dag met 3 treinen zo weer terug zijn. Dat heb ik de vorige keer wel gezien.

Ik heb eind december nog een evaluatie met de dermatoloog. Ik vraag in ieder geval om nog wat rommeltjes om mee te nemen, samen met m'n grote vijl en pedicure mes en dan zien we wel weer verder hoe het gaat.

Ik heb nu nog steeds geen idee wat het nu geweest is; allergie? schimmel? te dunne huid? verkeerde sokken? Niet goed ingelopen schoenen? Of was het de Franse lucht?

Wink
Who knows? Maar dat hoofdstuk sluit ik maar af en ga gewoon weer vertrekken. Dat zal dan ergens in april zijn. Eerder vind ik te koud en daarbij is er 2 april nog een concert van mijn koor en ik vind er niks aan om te repeteren en dan niet bij het concert te zijn. Dus ik denk zo de week na de 2e.

Ik ga vertrekken vanaf het punt waar ik ben gestopt. Dat is Thiviers. Vandaar is het nog 1400 km tot Santiago en daarna nog even naar Finisterre.

Dus weer een mooi doel om naar uit te kijken.

Ondertussen is de camino de laatste jaren een soort hype geworden. Ik lees er nog wel over en het geeft me meer een vierdaagse gevoel dan een spirituele tocht. Maar ach, ik denk maar zo, het is maar wat je er zelf van maakt. Toch?

Over een paar maanden het vervolg.

Iedereen vast fijne feestdagen en een heel goed begin van 2017

Groetjes, Ria

Reacties

Reacties

Marianne

GEFELICITEERD!!!
Hartstikke fijn voor je. Je hebt je weer als een kei gedragen deze drie dagen met die miezer regen, dus dat beloofd veel goeds.

wiebe

fantastisch, wat een moed....

Bas

Hoi Ria! Blij dat het heeft geholpen zover met uitdrogen en harden van de huid. Dat heb ik toch direct al gezegd?!
Enfin, ik ben verheugd te lezen dat je het weer gaat proberen, super! De mooiste tijd om te lopen is mei, qua natuur en weer. April kan nog gemeen koud en kaal zijn. Maar ik snap ook dat je niet de hitte in wil lopen als je naar het zuiden gaat. Hou ons op de hoogte! Alle liefs, ik kom gauw een keertje aan op de bult met de lindes.

Anne

Wat stoer! Spannend en goed zeg! Geniet van het trainen! Liefs

Diny

Hoi Ria, Wat geweldig dat al die goede tips en jouw geduld en vertrouwen dat het goed zou komen allemaal geholpen hebben! Nu maar goed de winter door. We zien uit naar jouw tocht met de berichten erover aan ons!!

anke van hout

Goed zo!Geef nooit je droom op! Heel veel plezier met je vervolg!

Marjolein

Ha! Geweldig Ria! Ik had niet anders van je verwacht......doorzetter! succes met de voorbereidingen, liefs van ons beiden

Roosmarie

Jeetje Ria wat goed van je om zo voor iets te gaan ondanks zoveel tegenslag. Ik kan maar 1 ding zeggen: respect!!!
Ik hoop van ganse harte dat het deze keer lukt en ik vind ook dat je dat verdiend.

Natas

Mop, wat super goed van je om tot dit besluit te komen!
Ik ga uitkijken naar je boeiende verhalen en hoop dat hè alles tot een goed einde brengt!
Maar of dat 2km is na je start, of Tot het eind, ik ben super trots op je!!! ????

Yolanda

Hoi Ria,
Mooie plannen ! Lekker oefenen op zonnige winterdagen en dan in het voorjaar weer op pad . Go for it girl .....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!