riaaandewandel.reismee.nl

Sauveterre de bearn 3


Laatste stukje:

Het bekende patriotisme van de Fransen is nog sterk vertegenwoordigd Veel mensen hebben er nogal moeite mee dat er veel Engelse woorden het land binnendruppelen . Vinden ze niet leuk. Er mopperde van de week een dat de titels van de films in het Engels waren???? Dan de ik waren de films maar helemaal in het Engels dan zouden de Fransen tenminste een beetje behoorlijk Engels kunnen spreken Dat schiet niet echt op hier als je James bond Frans hoort spreken omdat ze alles vertalen .

Eerder schreef ik over mijn dagelijkse ritme Daar hoort s morgens ook bij dat ik even in mijn schriftje met teksten kijk Thuis heb ik wat geknipt en geplakt en zo wat teksten bijelkaar gescharreld die ik vond passen bij deze tocht Een van die teksten ging over verdraagzaamheid Die dag mocht ik die meteen in de praktijk omzetten Ik ontmoette me daar toch een irritante. Getsie Een Frans opgewonden standje van 72 die met z'n vrouw de tocht loopt Om 7 uur s morgens over de politiek een discussie niks deugde hij wist alles beter was autoritair deed min naar z'n vrouw en voelde zich duidelijk beter dan welke vrouw dan ook Men , de stoom kwam nog net niet uit m'n oren Maar ik had heen zin in een discussie dus ik negeerde hem maar . Tijdens het lopen zat ik me nog over op te winden maar al lopend verdween die stoom uit m'n oren wel en verdween Maar dat was wel even een leerpuntje Maar gelukkig was ik niet de enige want ik zag ook 2 Franse dames die de wenkbrauwen wel optrokken .

Het waren dezelfde dames waarmee ik de kamer moest delen 2 nachten terug En wat het gesnurk betreft tja er werden dan wel heen hele bossen omgezaagd maar toch wel wat struikjes in een park en ik was natuurlijk weer m'n oordoppen vergeten in te doen. Maar nu heb ik mooi weer een kamer voor me alleen Ben hier weer met 3 kerels, m'n Franse maatjes en een hollander er zijn maar 2 kamers Dus de kerels lekker samen en ik mooi alleen???? En daar is het nodige over geplaagd Maar lekker laten kletsen

Het is laat tijd om te slapen en me voor te bereiden voor het begin van de Pyreneeën ????

Reacties

Reacties

Wilma

Weer genoten van je wandel verslag , geniet van al het moois

Tanja

Zet m op daar in de bergen. Stap voor stap!

Els

Gefeliciteerd met je grote dochter! Hoop dat jullie even contact kunnen hebben. Succes met klimmen! Liefs Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!